Má závislost zvaná Yankee Candle

pátek, prosince 13, 2013

Krásné páteční ráno :-)
Jak je vám snad dle nadpisu článku jasné, dnes se podíváme na mou druhou závislost (nekosmetickou), kterou jsem si v průběhu let vypěstovala a to svíčky Yankee candle. Článek o svých oblíbencích psala nedávno Stáňa tady, a byla to právě ona, kdo mě inspiroval k tomu, abych vám po těch cca 15 měsících, kdy jsem tu o těchto skvostech psala naposledy, řekla něco znovu. Uznávám dobrovolně, má "sbírka" se v letošním roce celkem masivně zvětšila, ale ono se to s nimi jinak nedá :-)
V dnešním článku vám tedy ukáži, jaké že svíčky mám momentálně doma, snad se mi podaří sepsat i kompletní seznam těch, které jsem vyzkoušela no a prozradím vám, které patří mezi mé nejoblíbenější.
Na úvod se ještě hodí dodat, že oficiální český e-shop naleznete tu, se všemi důležitými informacemi, které by vás okolo svíček mohli zajímat. No a teď se už pěkně usaďte a můžeme začít ... 


Jistě všechny víte, že Yankee se vyrábějí v několika možných variantách, od votivek přes vosky, tumblery až po housewarmery (všechna možná provedení naleznete na oficiálních stránkách, tudíž nemá cenu je zde rozebírat) no a pochopitelně, také ve stovkách nejrůznějších parfemacích. Ano, říkám stovkám, jelikož i přes to, že v Evropě a tedy především v České republice neseženeme celý sortiment, američani si přijdou na své ve všemožných variantách od jablíček přes slaninu až ke speciálním svíčkám k nejrůznějším výročím. I přes to si myslím, že sortiment v České republice je dostačující k tomu, aby si každý do jednoho vybral svého favorita vůní je tolik, že vám zabere pěknou řádku let všechny vyzkoušet. Přestože svíčky pálím již zhruba čtvrtým rokem, zdaleka jsem nevyzkoušela všechny ty, které se na našem trhu dají sehnat a to nejen pro to, že si parfemaci vybírám, ale také třeba kvůli tomu, že mám tendenci často pálit své oblíbené a na novinky, nebo limitované edice mi už pak moc času a prostoru nezbývá. 


Nahoře už vidíte zástupce mé sbírky, které se řadí mezi takzvané vánoční svíčky. Upřímně řečeno, vánočních a podzimních vůní u mně najdete nejvíc a to z jednoho prostého důvodu. Podzim i zima jsou ideální na navození útulné, domácí atmosféry, ke které planoucí svíčka prostě a jednoduše patří. Pálit ovocnou vůni uprostřed července se mi často ani nechce. 
Úplně vlevo jsou novinky letošního roku, kterým se budeme věnovat za chvíli níže no a ostatní jsou v nabídce stálého sortimentu. Voní mi asi následovně:
Home sweet home: Jedná se o jednu z vůbec nejprodávanějších Yankee vůní a já se tomu vůbec, ale vůbec nedivím. Po zapálení svíčky se celý byt provoní skořicí, vařícím heřmánkovým čajem a teplem domova. Je to vůně, kterou si pamatuji z vánoční atmosféry doma, jako malá holčička a strašlivě ráda se k ní vracím. 
Christmas Eve: Dle popisku voní jako kandované ovoce. Abych byla upřímná, tak nemám tušení, jak voní, jelikož ho nemám ráda, ale svíčka mi voní více než dost. Je opravdu dost silně ovocná a sladká a zřejmě nejspecifičtější ze všech, které jsem zkoušela. Rozhodně bych jí doporučovala před nákupem řádně očichat. 
Sugared Apple: Když pálím tuhle svíci, automaticky se mi vybaví vánoční trhy ve Vídni a jejich pečená jablka sypaná cukrem a vanilkou. Tato vůně je opravdu slaďoučká a většinou se líbí všem dámským návštěvám, zatímco chlapy většinou napadne jen: Ooo, co bude dobrého? Patří do mých nejoblíbenějších.


Co se týče letošních vánočních novinek, mám hned dva zástupce, kteří mi svou vůní naprosto učarovali.
Snowflake Cookie: Dámy, takhle voní byt po právě dopečených perníčcích. Z vůně jsem naprosto nadšená, pálím jí jak divá a sypu si popel na hlavu, že jsem si jich nekoupila více, což ostatně možná udělám. Vůně je dokonale sytá, provoní celý byt ale varuji, budete po ní mít strašlivou chuť na sladké. 
Merry Marshmellow: Merry Marshmellow dostojí svému jménu stejně, jako snowflake cookie. Vůně právě rozdělaných bonbónů marshmellow, sytá, sladká a velice návyková. Vůně není tolik intenzivní, jako výše zmíněná kolegyně, ale byt umí provonět úplně stejně. 


Teď se již přesouváme k mým vánočním voskům. Těch mám, přiznám se, úplně nejvíc. Jsou dostupnější (především cenově), než housewarmery a můžete jich zkoušet, kolik se vám zlíbí. Ostatně, koupit nejdřív vosk a pak až svíci bych vám doporučovala u všech svíček, abyste pak třeba nebyly zklamané. Vosky voní trošku intenzivněji, ale zato "jen" po dobu zrhuba dvou až třech zapálení. V lampě se rozpouští a pozor, kupte si na ně takovou, která má nahoře velký prostor, už kolikrát mi totiž vosky z lampy vytekly, protože je nestihla pobrat. 
White Christmas: Ať se na mě Yankee nezlobí, ale tato vůně mi tak trochu opravdu evokuje obrázek, který ji provází a to kostel. Když k ní čuchnete, je to jako se přenést do čistého, navoněného, svíčky vyzdobeného kostela ve vánočním čase. Tuto svíčku už oficiálně neseženete, ale věřím tomu, že někteří prodejci jí ještě budou mít. 
Christmas Rose: Netuším, proč má právě tato svíčka přívlastek vánoční, ale já z ní cítím čistou, avšak trošku potlačenou vůni růže. 
Honey/Spice: Má zřejmě nejoblíbenější vůně vůbec. Je hodně intenzivní a sytá, takže by nemusela být pro každého. Je zní cítit silně med a koření a zařadila bych jí snad až mezi pánské vůně, jelikož pro dámy to někdy bývá až moc. Pokud ovšem máte větší byt, tak jako my, není nic lepšího, než vůni zapálit v obýváku a vůni cítit ještě v koupelně. 
Apple/Pine needle: Typická vůně pro právě přinesený vánoční stromeček a jablíčka. Řekla bych, že tato svíce by mohla být dobrou vánoční volbou pro všechny Yankee začátečníky. Je jemná, nevtíravá, ale přitom umí navodit tu správnou atmosféru. 
Apple Cider: Tuto svíčku s parfemací svařáku již bohužel také neseženete. 



Teď už jsme u mých takzvaných "celoročních vůní", tedy těch, které se bez problémů dají pálit celý rok. 
Pink Sands: Vůbec první vůně, kterou jsem si kdy pořídila. Vůně je totálně ženská, jemná a sladká. Osobně z ní cítím hodně citrusů a nádech vanilky. Není silná, nepatří mezi ty, které byste zapálily a měly provoněný celý byt. 
Clean Cotton: Další celosvětově oblíbená svíce. Představ te si, že je vám tak pět, jste u babičky na vesnici a ona právě pověsila ven na sušák právě vyprané a naškrobené prádlo. Tak právě tak tento zázrak voní.
Lilac Blossoms: Opět vůně, bez které si svůj Yankee život nedokážu představit. Voní tak, jak název napovídá, jako má nejoblíbenější rostlina na světě. Právě utrhnutá náruč fialového šeříku. Hmmm


Teď už tu máme podzimní vosky. Jsem asi ujetá, ale opravdu si takhle své Yankee dělím. Dle fotky můžete vidět, že v nich mám několik oblíbenců, jelikož mám některé vůně i vícekrát. 
Coastal Waters: Den strávený na pláži ve Skotsku s nádechem koření. 
Fireside Treats: Na rozdíl od Merry Marshmellow je tato parfemace méně násilná, není tolik sladká. Opravdu z ní dýchají upečené bonbonky ošlehané ohněm. Je podobná Honey and Spice, ale ne tolik intenzivní. 
River Valley: Další z vůní, která plně odpovídá svému obalu. Připomíná mi den po dešti strávený u babičky u rybníka, s nádechem čerstvého ranního vzdoušku. Je ovšem také docela kořeněná.
Salted Caramel: Vezměte karamelku a posypte jí solí, přesně takovou vůni má tato svíčka. Intenzitou bych jí zařadila někde mezi vyloženě silné a střední vůně. Je to takový drsnější střed pro odvážlivce a rozhodně zástupce mužských vůní. 
Vanilla Chai: Horký skořicový čaj s vanilkovou polevou, pak mi voní tato svíčka. Přesto že je hřebíčková vůně intenzivní, samu svíčku bych zařadila mezi ty s jemným výkonem, tudíž se jí rozhodně nemusíte bát. 
A childs wish: malí caparti a běžíte po rozkvetlé louce plné pampelišek a užíváte si čerstvého vzdoušku. Pokud chcete tento pocit zažít znovu, jukněte po této svíčce. 
Sparkling Cinnamon:  Skořice. Nic jiného se k této svíčce nedá říci. Voní úplně stejně, jako když peču štrůdl a sypu na něj tuto pochoutku. 


A šup na celoroční vůně, které můžete vytáhnout kdykoliv si vzpomenete a nikdy se nespletete.
Bech Wood: Parfemace je opravdu dosti dřevitá a pánská, to předesílám. Mně ovšem voní božsky, jako když si na dřevěném mole přičichnete k namočenému dřevu. Vůně není zcela intenzivní a tak se jí nemusíte bát.
Summer scoop: Jedná se o velice, velice sladkou jahodovou a totálně intenzivní vůni. Je to jediná, kterou nemůžu pálit tak dlouho, protože bych se sladkostí snad rozpustila. Přesto věřím, že své příznivce má. 
Wedding Day: Směs květin a ovoce, taková sofistikovaná a opravdu navozující příjemnou atmosféru, jako když si nevěsty zkouší své šaty.
Honey Blossom: Představte si rozkvetlou louku plnou květin, ze kterých včely sosají med. Jemná, nevtíravá, lehká vůně ideální pro letní večery při vínu. 
Soft Blanket: Nevtíravá, jemná, krémová vůně. Taková, jakou pocítíte když večer ulehnete do čerstvě povlečené postele. Nádhera. 
Lake Sunset: Vůně, která se hodně podobá Pink Sands. Je jemná, nevtíravá a lehká. Jako jediná mi ovšem nepřijde něčím vyloženě zvláštní. 
French Vanilla: Příjemná, vanilková, nevtíravá vůně. Podobných vanilek naleznete u Yankee hned několik, takže pokud máte rádi jemné vůně, mohl by to být váš favorit. 


Tady už máme votivní svíčky, tedy malé svíčky, které se v kalíšku rozpoštějí tak, až vám z nich zbude jen knot. Dříve jsem je milovala, pak jsem ovšem přišla na to že vosk udělá větší parádu a tak z mé kolekce postupně, ale jistě mizí. 
Fruit Fusion: Voní přesně tak, jako když rozkrojíte šťavnatý pomeranč a přičichnete k němu. Vůně je zhruba středně intenzivní, rozhodně se jí nemusíte bát. 
Sweet Strawberry: Milujete právě nasbírané a omyté jahody? Tak to budete stejně milovat i tuto svíčku. 
MIdsummers Night: Jasný zástupce mužské vůně, který ovšem udělá parádu jakoukoliv letní noc. Ze svíčky je dost cítit šalvěj a intenzita je střední. 
Pink Lady Slipper: Další vůně do rodinky růžovek, ideálních dívčích a ženských vůní. Je velmi jemná, složená z několika jarních kvítků. 
Vanilla Lime: Spojte vanilku a třtinový cukr a vzejde vám tato lahodná, středně intenzivní, osvěžující vůně. 
Sandalwood Vanilla: Tato vanilka je dřevitější, kořenitější a intenzivnější než výše zmíněná francouzská odnož. 


Zde už můžete vidět velikostní porovnání středního housewarmeru, votivní svíčky a vosku do aroma-lampy.


Ještě jednou pohled na mé vůbec nejoblíbenější /tedy momentálně/ vůně od Yankee. A nakonec pohled na všechny mé vosky. Pokud jste dobře počítali, mohli jste snadno odhadnout že mám momentálně 9 housewarmerů, přes třicet vosků a devět votivních svící. Jo Yankee, to je závislost ...

Další vůně, které jsem během let vyzkoušela:
Sun and Sand
Fresh Cut rosses
Strawberry Buttercream
Beach Walk
Fluffy towels
Vanila Satin
Home for the Holidays
Christmas cookie
White Christmas
Home for christmas


P:S: Takhle vypadá bordel po focení. Pokud by vás některé svíčky zajímaly více, nebojte se zeptat. Doufám, že vás tento vyčerpávající článek, který jsem tvořila snad čtyři hodiny bavil a uvidíme se v pondělí u videa, ahoj. :-)


Image Hosted by ImageShack.us

You Might Also Like

37 úžasných komentářů

  1. Jsem ostuda, mam doma jen jeden vosk :D Samozrejme me ale silene lakaji, na druhou stranu mi ale prijde skoda tolika penez za svicku.

    OdpovědětVymazat
  2. Já souhlasím s Charmedkou, taky vždycky na YC koukám, ale pak si řeknu, že nebudu vyhazovat peníze za něco, co nepotřebuju a tak si nakonec žádnou nekoupím.

    M.

    ultimatechic.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Ty v tom máš taky slušnou investici :D Já mám jen asi 3 vosky... ty nehorázné peníze bych za svíčku nedala i když vím, že jsou úžasné :)

    OdpovědětVymazat
  4. Wau, tak toho je hromada. :D Já mám jen pár vosků, které ještě postupně spotřebovávám. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem na YC přišla nedávno, když jsem si poprvé koupila jejich vosk.. :) myslím, že to byl zrovna pink sands .. ta vůně byla neuvěřitelná, na mně možná až moc, ale provonil nádherně celý byt.. Momentálně mám doma zásobičku a pálím obden, protože vůně dlouho vydrží..

    Pro mně jsou YC absolutně nej nej nej!

    OdpovědětVymazat
  6. Konečně jsem objevila u nás ve městě YC, takže můžu zkoušet aspoň ty vosky, které bych si na netu neobjednala, protože si je musím vždycky očuchat. Ale velké svíčky jsou fakt enormně předražené, takže bych si koupila maximálně třeba jednu na Vánoce. Ale parádní sbírka:)
    Jenn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a věř, že předražené nejsou. Jakmile jednou vyzkoušíš, už nebudeš chtít nic jiného

      Vymazat
  7. Tak takovou sbírku ti závidím! U mě doma se jednou za čas objeví nějaký vosk a díky jejich boží vůni si jej pak hrozně šetřím, ale už jsem objevila obchod, kde je sehnat, tak se taky musím trochu zásobovat :).

    OdpovědětVymazat
  8. No teda, to je úctyhodná sbírka :)

    OdpovědětVymazat
  9. krásná sbírka! YC taky miluju, ale zatím mám jenom vosky, ty svíčky mě až tak nelákají, víc mě baví střídat vosky... teď pálím Snowflake Cookie, na Vánoce už mám nachystané Red Apple Wreath, Spiced Orange a Sparkling Cinnamon. taky je dávám jako dárky, nebo jen tak na provonění do šuplíku, než je dám do lampy. hodně se mi líbila černá halloweenská limitka, ty jsem si nakoupila ještě do zásoby :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, jako dárek jsou téměř ideální. Snowflake cookie je také úžasná

      Vymazat
  10. Všude o nich čtu jen to nejlepší, ale já zatím neměla ani jednu.. Přijde mi to moc drahé a plné balení si nemůžu dovolit, ale jinak bych si určitě nějakou koupila:))) Máš pěknou sbírku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a věř, že neprohloupíš. Začni třeba voskem.

      Vymazat
  11. Už bych konečně něco z toho mohla vyzkoušet! :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  12. Já tyhle svíčky, vosky prostě a jednoduše miluju, už jsem jich taky plno vyzkoušela a moje nejoblíbenější je asi Soft blanket.

    OdpovědětVymazat
  13. Když porovnám dobu hoření a intenzitu vůně, tak mi ta částka za svíčku nepřijde až tak závratná jak tu někteří píšou, ale já si kupuji jen ty "akční" vůně měsíce za cca 375 Kč. A vosky do aromalampy si kupuji jen tak pro radost místo něčeho dobrého k jídlu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak, v porovnání s délkou hoření je cena úžasná

      Vymazat
  14. Závidím ti tvou sbírku!:D Snad aspoň z poloviny budu mít jednou takovou :D :)

    OdpovědětVymazat
  15. Nejvíc mě láká clean cotton a soft blanket. Doma mám vosk vanilla cupcake a nijak extra nadšená z něj tedy nejsem.

    OdpovědětVymazat
  16. Moc hezký článek :-)! Yankee sama prodávám, takže mám vyzkoušené úplně vše, pěkně jsi to popsala :-). Mám hrozně moc ráda i řadu Coconut Numeric a Pure Radiance, hlavně Key Lime a Creme Brulee, ale ty už se bohužel nebudou vyrábět :(, stejně tak jako tumblery, ty už se nedováží skoro půl roku. Z těch letošních vánočních novinek u mne vede jednoznačně Christmas Memories :-), Merry Marshmallow je na mne dost slabá, máme velké místnosti. Ale líbí se mi její obal :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) tvá závislost je široce známá :-)
      pure radiance mě nějak minula, já raději tu klasiku

      Vymazat
    2. PR má široký placatý knot, takže bleskově rozpustí a i ta konzistence vosku je taková, že by se snad dala i mazat na chleba :D! Od příštího roku se budou dovážet novinky z PR, které dokonce i "praskají" jako dřevo krbu :-)). Co mne ale netěší vůbec je novinka, že má být vše o 20% dražší, prý kvůli oslabení koruny :(, dost mne to naštvalo... Ale ty máš zásoby solidní :o))), já raději ani nemluvím :-D. Myslím, že brzy bude seznam závislostí rozšířen o další, s názvem "Dg YC" :o))))

      Vymazat
    3. O zdražování jsem také slyšela, ale ne žádné přesné sumy. Uvidíme, jak vysoko se to vyhoupne a na konec možná nezbude jinak než nakupovat ze zahraničí, ale uvidíme. A praskající svíčky? No to mi ani neříkej

      Vymazat
  17. taky jsem na YC závislá, ale je to děs rozdělit výplatu mezi kosmetiku a ty nej svíčky :D Miluji Sugared Apple, mám ji na letošní Vánoce ve velkém housewarmeru, zatím ji šetřím, ale počítám, že letos padne :)

    OdpovědětVymazat
  18. Já mám YC taky ráda, ale kupuju jen vosky, protože ráda zkouším nové vůně, a při představě, že bych si koupila obří svíčku a ona mě přestala po dvou týdnech bavit, by mě asi kleplo :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velké právě musíš vybrat tak, aby ti voněly ještě i po měsíci.

      Vymazat
    2. No právě - to je ten problém :-D Ale zatím si nestěžuju, co jsem koupila, voní moc pěkně, tak je ráda střídám.

      Vymazat
    3. Osobně myslím, že vosky jsou nejlepší alternativou.

      Vymazat
  19. Muzu se zeptat kolik stoji ty vosky? A jak dlouho vydrzi?

    OdpovědětVymazat
  20. YC miluji, ale za České ceny bych si to nekoupila ani náhodou :D :D od oka v tom máš cca 6000kč to je masakr

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý milý komentář :-)